26 nov – Ashburton naar Akaroa

26 november 2012 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Camper 26 nov – Ashburton naar Akaroa

De lucht was grijs toen we wakker werden op de enigszins deprimerende camping. Dat gevoel bleef ons een tijdje bij onderweg naar de volgende bestemming, mede gezien de omgeving waarin we reden. Een vlak landschap met veel weilanden, waar deed ons dat nou aan denken. We klaarden op toen we na een paar uurtjes weer bergen zagen in de verte. In een klein plaatsje Little River ( het woord zegt het al) met een oud stationnetje en daarnaast een café, annex dairy, annex gallery dronken we koffie met alweer muffins! Mooie kunstwerken in de gallery, helaas te onhandig om mee te nemen in de koffer (en ook iets te duur). Daarna naar Akaroa, een toeristische plaats met maar één camping. We waren vroeg en kregen een mooie plek met uitzicht op de baai van Akaroa. Deze baai is gevormd door erupties van drie vulkanen, de Banks Peninsula. De kraters vormen de havens van Akaroa en Lyttelton en staan in verbinding met de Pacific Ocean. De kortste weg van de camping naar het centrum is via een steile weg met af en toe traptreden naar beneden. We trokken de wandelschoenen aan en liepen (makkie) naar beneden. Leuke huizen, beetje Engels aandoend met mooie tuinen en hanging baskets. Het bleek echter een Franse inslag te hebben, te zien aan de vele Franse namen op de winkels en restaurants. Na deze sightseeing weer naar boven hijg,hijg. Daar wachtte ons de zon en een glas heerlijke witte wijn (Cloudy Bay, die we kochten in Marlborough). Na het late eten kregen we alweer een mooie zonsondergang te zien. We blijven hier 3 nachten, bijkomen van alles wat we tot nu toe hebben meegemaakt. Morgen waarschijnlijk nog een rit met de camper, fietsen is niet te doen jammer genoeg. Overmorgen willen we nog een boottocht maken, waarbij dan hopelijk dolfijnen, zeerobben en pinguins zijn te zien.

1. Annet en Ben:
    26 november 2012
    Hoi Bob en Marijke,
    we genieten nog steeds van jullie prachtige verhalen en foto,s. Goed dat jullie ook eens 3 dagen de tijd nemen om alle indrukken te verwerken. Feijenoord heeft gewonnen met 2-0 van AZ uit, harde wind en soms veel regen. Nederland is in de ban van St. Nic. Verder hier alles goed met iedereen en alles. Hoop dat jullie de laatste week net zo genieten als de eerste, zo te lezen gaat dat wel lukken.
    Groetjes Ben en Annet
  2. Moeders:
    26 november 2012
    Heel verstandig om in alle rust de indrukken van de afgelopen weken te laten bezinken en alles op een rijtje te zetten.
    En dan nog even volop genieten van de laatste trip.Ik ganaar Han op haar verjaardag en samen willen we naar Joke.maar voor die tijd hoop ik nog iets over jullie belevenissen bij de baai.mooie plaatjes