29 nov – Akaroa naar Christchurch

29 november 2012 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Camper 29 nov – Akaroa naar Christchurch

We rijden om 9.30 u de camping af richting Christchurch. Het is bewolkt en de temperatuur lager dan we de afgelopen dagen gewend zijn. Omdat het in ieder geval nog niet regent besluiten we de toeristische route naar Christchurch te nemen die loopt via Lyttelton. Onderweg drinken we koffie ( ja, alweer!!!) met naar onze ervaring de lekkerste muffin van Nieuw Zeeland ( blueberry met witte chocola) in Little River, waar we op de heenweg naar Akaroa ook al stopten. Als we de weg naar Lyttelton rijden zien we steeds meer tekenen van de aardbeving van vorig jaar. Lyttelton is een havenplaats, die zoals we hebben gelezen, zwaar getroffen is. We rijden door een bijna 2 km lange tunnel richting Christchurch. De 'highway' leidt ons om het centrum heen. De weg zelf is voor een deel hersteld, het lijkt een lappendeken van asfalt, maar golft gewoonweg, dus langzaam rijden. Je ziet huizen die duidelijk te lijden hebben gehad, met scheuren in de muren en soms gestut met steunbalken. Overal is men nog bezig de straten en gebouwen te herstellen. Op de camping ( aan de noordkant van de stad) maken we alvast de buitenkant van de camper enigszins schoon voor we op onze plek gaan staan. Omdat het gaat regenen besluiten we eerst nog een laatste was te doen. Helaas blijft het regenen en gaan we aan het eind van de middag lopend naar een winkelcentrum om wat boodschappen te doen. Jammer, want we waren van plan met de fiets naar de stad te gaan. Hopelijk dus morgen nog een kans of we gaan met de stadsbus.

p.s. Wie weet de naam van dit bijzondere vogeltje? (wij denken dat het de Akaroa beflijster is....)

1. Annet en Ben:
    29 november 2012
    Zijn de muffins zoveel lekkerder dan in hier? Jullie moeten straks echt afkicken. Wellicht een idee het recept te vragen. Wederom prachtige foto's. Geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede thuisreis.
    Groetjes, Ben en Annet
  2. Ilse van de vijver van dijk:
    29 november 2012
    Lieve Bob en Marijke, heerlijk dat we met jullie mee konden 'reizen', bedankt daarvoor. Wil jullie nog ff veilige terugreis wensen en...tot ziens. kus Jan en je zussie