27 nov – Akaroa

27 november 2012 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Camper 27 nov – Akaroa

Verslag van een rustig dagje.Na de ochtend doorgebracht te hebben met een boekje in de zon, vanmiddag weer naar het centrum van Akaroa gelopen en een late lunch genoten. Er wordt hier opgeschept over de vis die ter plaatse wordt gevangen, dus bestelden we een gemengde visschotel. Inderdaad heerlijk. Daarna naar de vuurtoren gelopen. We mochten nog even binnen kijken en kregen uitleg van een vrijwilliger. De kleine vuurtoren is naar deze plek verhuisd in 1980 vanaf The Akaroa Head (begin van de baai) om bewaard te blijven voor het nageslacht. In de baai lag trouwens een cruiseschip van de HAL, waarvan de naam pas zagen op de pier, de Oosterdam. Ons werd verteld door de “vuurtorenman” dat er vrij veel Nederlanders naar Akaroa komen. Wij hoorden om ons heen alleen maar Amerikaans geknauw, dus de passagiers waren duidelijk geen landgenoten van ons. We waren jullie nog een voorbeeld schuldig van het Franse verleden, dus hierbij. Ook nog een bordje wat herinnert aan de aardbeving van vorig jaar.Vanavond ook weer een bijzonder gekleurde zonsondergang, de hele camping staat voor de deur om foto's te nemen.Morgenochtend hopen we dolfijnen en pinguins te zien tijdens onze boottrip.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    27 november 2012
    Geen "link" naar een lekkere wijn vandaag? xx
  2. Karin.G:
    27 november 2012
    Wat een reis en wat een foto's!! Geniet nog maar lekker van jullie laatste dagen en de kiwi muffins!! Hier alleen marsepein en speculaas.... :-)
  3. Renske:
    27 november 2012
    Leuk om de Oosterdam te zien in Nieuw Zeeland. Op zijn Maidentrip naar Rotterdam heb ik hem begroet in Rozenburg. De zus van de technisch directeur is een vrendin van mij, dus togen wij op een vroeg tijdstip naar Rozenburg. Later zag ik hem in R'dam tegenover de nieuwe Rotterdam liggen. Liefs, Rens